Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

SJ:s biljettbokningssystem fungerar igen

SJ:s biljettbokningssystem låg nere under flera timmar på fredagen.

Annons

Det var problem hos serverföretaget Ervy som gjorde att SJ:s biljettbokningssystem var inte funktion i drygt fem timmar på fredagen. Enligt SJ drabbades även logistikföretag och nordiska storbanker.

Sedan 12-tiden är det åter möjligt att boka biljetter på SJ:s hemsida och i biljettautomater.

"Vi beklagar förstås de problem som drabbat våra kunder. Under stoppet hade vi en generös inställning till de resenärer som försökt köpa biljett utan att lyckas men som ändå var tvungna att resa", säger Niclas Härenstam, presschef på SJ i ett pressmeddelande.

Niclas Härenstam framhåller även att SJ är mycket missnöjda med IT-haveriet hos Evry som drabbat bland annat SJ:s resenärer men även kunder hos andra företag. Haveriet är inte acceptabelt och frågan kommer att lyftas till högsta nivå.

Annons
Annons
Annons