Insändare
Insändare: Öppet brev till Dalarnas sjukvårdsparti

Detta är en insändare.Åsikterna är skribentens egna.

"Hur länge ska ni fortsätta att föra befolkningen i norra Dalarna bakom ljuset?", skriver insändarskribenten.

Bild: Arkivbild

Jag har tagit del av en annons i media med Dalarnas sjukvårdsparti som avsändare och där skriver partiet i annonsen: "... det ska finnas en fungerande kvinnoklinik och BB i Mora".

Då undrar jag: Dalarnas sjukvårdsparti ingår i Dalasamverkan som nu styr och bestämmer över hälso- och sjukvården i Dalarna. Varför ser då inte Dalarnas sjukvårdsparti till att löftet hålls och genomförs? Ni har lovat det sedan Mora BB stängdes. Hur länge ska ni fortsätta att föra befolkningen i norra Dalarna bakom ljuset? Inför nu i stället det ni lovat eller sluta att gång på gång torgföra något som aldrig kommer att kunna införas.

Nästa citat från annonsen: "...alla får tandvård för samma kostnad som övrig vård."

Hur har Dalarnas sjukvårdsparti tänkt sig klara att uppfylla det löftet? Partiet sitter i styret i Region Dalarna men har ingen representation i Sveriges riksdag. Ännu ett löfte som ni inte kommer att kunna hålla.

Lärdomen av detta borde vara att Dalarnas sjukvårdsparti i fortsättningen ska vara mycket försiktig med vad de lovar, val efter val!

Övriga löften i annonsen som Dalarnas sjukvårdsparti lovar att arbeta för är sådant som alla övriga partier i Region Dalarna kan skriva under på, både majoritet och opposition. Dalarnas sjukvårdsparti sitter i ledningen för Region Dalarna. Deras ansvar är att nu införa det dom lovat i flera valrörelser.

Undertecknad inser helt kallt att svaret från Dalarnas sjukvårdsparti på detta öppna brev kommer att bli att de inte själva bestämmer utan att de är ett av sex partier i Dalasamverkan. Sant! Sjukvårdspartiet får inte igenom något av sina löften! De som bestämmer och genomför sin politik i Region Dalarna är Moderaterna och Centerpartiet. De övriga partierna är bara stödpartier utan någon egentlig makt och inflytande.

Surtant

Nästa artikel under annonsen

Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy