Annons

Annons

Annons

Unga entreprenörer

Sociala medier – framgångsfaktor för småbarnsmamman Matildas inredningsbutik

Matilda Samuelsson, 32 summerar första året som butiksägare med tre enkla ord: ”Jag är jättenöjd”, kort och gott.

Hon hade aldrig tidigare drivit eget företag, men idag finns inget annat – hon älskar att kunna styra sin egen tid.

– Första budgeten var en ren gissning, men den visade sig stämma nästan exakt på tusenlappen, säger hon.

Text

Matilda har nästan alltid saker från naturen i butiken, allt från grankvistar och kottar, till vasstrån och lönnlöv. Just nu hänger de sistnämnda över disken.

Bild: Jenny Eriksson

Annons

Varje gång det kommer en leverans till butiken som hon får packa upp är som "lilla julafton" för Matilda. Många julaftnar blir det, eftersom hon får leveranser flera gånger i veckan.

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan