Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Coop fortsätter som huvudsponsor åt Peace & Love

Annons

Coop fortsätter som huvudsponsor för Peace & Love i ytterligare ett år.
– Det här är väldigt viktigt för oss, säger Kristin Forsberg, Peace & Love.

Coop har varit en stor sponsor till festivalen i Borlänge under flera år. Nu har ett nytt ettårigt avtal tecknats.
– Det är alltid kul när de vi samarbetat med länge fortsätter att vara med oss, säger Kristin Forsberg, ansvarig för sponsring och samarbeten.

Coop blir i år huvudsponsor vid sidan av Borlänge kommun. Om det tillkommer ytterligare någon tung sponsor till festivalen återstår att se.
– Vi kommer att utveckla vårt samarbete och det kommer besökarna att märka under festivalen. En viktig sak är att vi kan fortsätta att ge besökarna på campingen den dygnet runt-öppna matbutiken. Vi gör varje år en massa utvärderingar. Butiken kommer högt i topp, besökarna är glada att den finns mitt på campingen, säger Kristin Forsberg.

Kristofer Myrevik, informationschef på Coop, säger att det inte blivit en förlängning av sponsorskapet om man inte varit nöjda. Nöjda, det är man.
– Det är ett attraktivt ställe med många besökare i alla åldrar och då inte minst morgondagens konsumenter.
Myrevik säger att Coop vill möta människor på fler ställen än i butikerna, och då gärna i sammanhang som är mer emotionella.
– Då är det här ett utmärkt ställe. Två år i rad har vi också sponsrat Melodifestivalen. Det går hand i hand med vår sponsorstrategi.

Hur mycket pengar Coop går in med i Peace & Love vill han inte säga.
– Men jag kan säga att vi alltid är väldigt noggranna med hur vi spenderar våra pengar. Om vi inte kände att vi fick igen det här så skulle vi självklart inte ha fortsatt. Vi har enats om en relevant summa, säger Kristofer Myrevik.
Kristofer Myrevik säger att Coop vill möta människor på fler ställen än i butikerna, och då gärna i sammanhang som är mer emotionella.

Jerry Brodin/DT