Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Dalaföretag har rekryterat ny marknadsdirektör: "Känns som en oslipad diamant"

Vansbrobaserade Lyko, företaget som säljer produkter inom hårvård och skönhet både via nätet och i fysiska butiker, har rekryterat Kalle Eliason som ny marknadsdirektör.
– Trots att branschen är väldigt konkurrensutsatt känns Lyko unika, säger Kalle Eliason till Dagens Media.

Annons

Mer Näringslivsläsning för dig som är prenumerant eller Pluskund:

Bankerna ger dig dyrare bolån i Dalarna än i Stockholm – Expert: "Strunta i storbankerna"

Parkera hunden medan du handlar – nu vill Jens från Orsa ta norska succén till Sverige

Se upp för falska reapriser – här är reglerna som butikerna måste följa

SÅ KÖPER DU PLUS

Det är Dagens Media som berättar om att Vansbroföretaget Lyko, som säljer produkter inom hårvård och skönhet, både via nätet och i fysiska butiker, har rekryterat Kalle Eliason som nu marknadsdirektör. Han kommer närmast från en tjänst som marknadschef på mobiloperatören Tre.

– Det här känns jätteroligt. Lyko är en ledande aktör inom hår och skönhet – ett tillväxtföretag på en tillväxtmarknad. Trots att branschen är väldigt konkurrensutsatt, känns Lyko unika, säger Kalle Eliason till Dagens Media.

Lyko tog sig bland annat nyligen in på Veckans Affärers lista över Dalarnas 13 superföretag.

Ny lista: Här är Dalarnas 13 superföretag

– Jag kände mig direkt nyfiken när Lyko hörde av sig och jag föll ganska pladask för människorna och kulturen. Lyko känns lite som en oslipad diamant att sätta tänderna i – jag gick i gång direkt på det. Men för ett antal år sedan hade jag inte trott att jag skulle jobba i hårvård- och skönhetsindustrin. Jag fick en god magkänsla direkt helt enkelt, säger Kalle Eliason till Dagens Media.

DT-APPEN: Håll dig uppdaterad – ladda hem DT-appen för IPhone och Android här

DD-APPEN: Alltid senaste nytt från dalademokraten.se i vår app för IPhone och Android