Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Dalecarlia cup mot deltagarrekord

Annons

-Vi var först. Nu kan Peace and Love, Kupolen och alla andra få priset i fortsättningen.
Det säger IK Brages marknadschef Benny Astor och cupgeneral Björn Evaldsson sedan Dalecarlia cup tilldelats utmärkelsen årets turistattraktion i Borlänge 2007.

Torsdagskvällen på Galaxen var vikt åt Borlänges företagsgala. 18 företag var nominerade. Sex vinnare i olika kategorier utsågs. För första gången fanns vinnare i fler kategorier än årets företagare, enda kategorin som funnits sedan starten -94. Till årets företagare utsågs Rolf Ericson Bil i Dalarna. Kriteriet var en företagare som under förra året utfört en prestation och fungerar som en förebild och inspirationskälla åt andra företag.
- Ett välkänt och välrenommerat bilföretag som nu följer upp en tidigare satsning på lastbilar i Borlänge med en modern bilparksanläggning, säger Per-Arne Lundqvist, ordförande i Företagarna Borlänge.
Dalecarlia cup och bilföretaget är samarbetspartners. Transporter under cupen sköts av Rolf Ericson. Under fredagen njöt de av segerns sötma på Brages kansli med fika och möte. Astor och Evaldsson tillsammans med marknadschef Anna Gustavsson och försäljningschef Bengt Hjalmarsson.

Tak på 350 lag

- Dalecarlia cup startade 1981. Turneringen, som förra året drog 298 lag, är vid det här laget lika pålitlig och trygg som en gammal Volvo 240, skojar Astor och Evaldsson och sneglar mot det sju år yngre bilföretaget och deras representanter.
Dalecarlia cup har satt ett tak på 350 lag. Anmälningarna så här långt indikerar på nytt deltagarrekord i sommar. Visst finns möjlighet att växa ytterligare, under förutsättning att matcherna ryms på Sportfältet.
Att man blev årets turistattraktion beror på att cupen långsiktigt och aktivt arbetar för utvecklingen av besöksnäringen i Borlänge och med engagemang värnar om värdskapet.

KENNETH ISELI

Mer läsning

Annons