Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Utbildningsprogram för personal och chefer har inletts

/

Annons


Nu ska butikerna i Lek-sand bli vassare. Ett omfattande utbildningsprogram fr personal och chefer inleddes i gr.

Handeln i Leksand kan bli nnu bttre. Det handlar om hg serviceniv, vnlighet i butiken och bsta kvalit. Det borgar fr att folk stannar i Leksand och handlar. Annars br det i vg till Kupolen eller Falun.

Mer ut n in

Handlarna r medvetna om kunderna i Leksand r rrliga. Det fldar mer pengar ut ur kommunen n in.
- S r det. Vi lever p en smskalig och trivsam handel. Men det gller att se och ta hand om kunderna nnu bttre, sger Anne-Lie Stenberg i Fretagarfreningen som arrangerar kursen tillsammans med utbildningsfretaget Uppfr frn vermo.
P trffen i gr deltog Lars Andersson, Starshop, Lena Hagman, Leksands Hemsljd och Ulrika Wahrenberg frn Blomsterflrd. Ytterligare handlare fanns p deltagarlistan, men de hade ftt frhinder.

Bttre

- Vi vill bttre. Vidareutbildning av personalen r alltid bra, sa Ulrika Wahrenberg.
Lena Hagman hll med:
- Det handlar om att hja sig sjlv och se p den egna butiken med lite andra gon.Sune Hansson hade ett tips:
- Be ngon kollega i en annan butik g kundens vg frn parkeringen in i er butik. Det r nyttigt att f ett omdme frn en utomstende.
- Det r s ltt att bli hemmablind, sa Sune Hansson.


MATS RNNBLAD
0247 - 611 50

Mer läsning

Annons