Annons
Vidare till dalademokraten.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Hon fick betala flygresan två gånger

Cynthia Dizon von Schultz i Sörvik, utanför Ludvika, har vänt sig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) för att få tillbaka drygt 10 000 kronor för en flygbiljett hon betalat två gånger.

Kravet är riktat mot reseföretaget Ticket.

– Jag och min man har ringt och skrivit till bolaget men de låtsas om som om de inte känner till ärendet och förhalar det hela tiden. Därför tröttnade vi och anmälde Ticket till ARN, säger Cynthia Dizon von Schultz.

Det var i februari förra året som hon skulle flyga till Japan för att hälsa på sin syster.

Biljett bokades över nätet hos Ticket med flygbolaget Finnair.

"Ticket hävdar att man skickat en biljett den 4 februari 2014. Jag hävdar att jag aldrig fick den. Hade jag fått den hade jag förstås inte beställt en ny biljett fem dagar senare med samma flyg", skriver Cynthia till ARN.

– Min uppfattning är att Ticket hade strul med sitt bokningssystem dom här aktuella dagarna, säger Cynthias man, Mattias von Schultz, som var den som bokade

Makarna har förgäves kämpat mot Ticket för att få rätt och ställer nu sitt hopp till ARN.

På Ticket säger Karin Starkman Ahlstedt, PR- och kommunikationsansvarig, att man inte kommenterar enskilda ärenden till media men inleder sitt mejl-svar på följande sätt:

– Jag har pratat med ansvariga och förstår vad som hänt.

Men mer än så får vi inte veta från Ticket.

– När kunden och resebyrån har olika uppfattningar om vad som skett är det bra att ärendet granskas av en oberoende part som ARN och vi följer alltid ARN:s beslut, säger Starkman Ahlstedt och fortsätter:

– Det är dock en beklaglig situation och vi förstår att kunden är ledsen över den situation hon hamnat i.