Annons
Vidare till dalademokraten.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändarreplik: Vi når fler besökare genom Infopoints

Svar på Insändare från Dan Eriksson, angående Turistbyrån i Säter

För att möta fler besökare har Visit Dalarna utökat Dalarnas mottagande och värdskap genom att utbilda ett större antal besöksnäringsföretag att bli Infopoints. En Infopoint har i uppdrag att ta emot och hjälpa besökare med att hitta boende samt ge tips på aktiviteter och besöksmål att besöka, både lokalt och regionalt.

Genom Infopoints runtom i hela Dalarna når vi besökare på fler platser och under utökade öppettider – vilket innebär att vi får ett mer heltäckande och kvalitativt värdskap. Besökaren får hjälp där den befinner sig och behöver inte lägga tid på att ta sig till en turistbyrå som i vissa fall kan ligga några mil bort.

De företag som blir Infopoints har sedan tidigare en vana att ta emot besökare och att svara på turistiska frågor. Det gröna i:et på dörren bekräftar detta och visar på en god kvalitet för besökaren.

För att stötta upp våra Infopoints har Visit Dalarna också ett "Contact Center" som är öppet måndag till fredag, året om. Detta stödjer företagen att hjälpa sina besökare i vissa ärenden, men besökare är även välkomna att kontakta oss för att få hjälp under sin vistelse i Dalarna. I Säter har en turistbyrå ersatts med två Infopoints, vilka kan bli fler över tid. Det är Kulinariet och Lidéns Möbler som på ett föredömligt sätt tar emot och informerar våra besökare.

Därutöver erbjuder vi besökaren information via hemsidan visitdalarna.se vilket är den, av våra besökare, mest använda kanalen.

Malin Ahlsén Gahns

Chef Manager Tourist Informations Dalarna & Infopoints

Tipsa oss!

Har du något du vill berätta eller kanske fångat något intressant på bild?

Skicka tips