Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Artur Narvin har fått nog av att betala mer än skyltarna visar

Annons

- Ett pris på skyltarna och ett annat i kassan. Jag har blivit lurad flera gånger. Dom kör med fel pris på Rätt Pris, säger Artur Narvin.
- Det kan bero på den mänskliga faktorn, säger chefen på butiken.

Artur Narvin har tröttnat. Vid flera tillfällen i sommar har han handlat varor på Rätt Pris i Insjön och känt sig lurad.
- Smörgåspålägg har angetts med 9:90 vid disken och sedan stämplats i kassan för 12:90, säger Artur.
- Jag handlade kikärter för 21:90 kilot. Kassörskan slog in 29:90 för ett halvkilo.
Artur Narvin står utanför butiken och berättar för DD. I en plastmapp har han sparat alla felslagna kvitton. Han tycker han blivit snorkigt bemött när han varit i butiken och klagat.
- Dom vill att jag skall skriva på ett papper för att få tillbaks pengar. Det gör jag inte. Det är inte jag som gjort fel.

Fel pris

I veckan var det färdigt igen. Artur Narvin har med sig en gurka som han visar.
- Den här kravgurkan var prissatt till 34:90 i grönsaksdisken. På kvittot står det 39:90.
DD och Artur möter Rätt Pris chef Clas Gezelius i butiken:
- Jag kan inte göra annat än beklaga om det blivit fel, säger Clas Gezelius.
- Vi vill absolut inte lura våra kunder.

Återköpskvitto

Att kunderna måste kvittera när de får tillbaks pengar är inget konstigt, menar Clas.
- Alla måste skriva på ett återköpskvitto. Det handlar om att det ska bli rätt i redovisningen, säger Clas.
Clas Gezelius menar att fel i kassan handlar om den mänskliga faktorn:
- Vi har 15 000 varor i sortimentet. Någon gång kan någon göra ett felslag.
- Det är tråkigt när det händer. Men vi ersätter kunden direkt om det blir fel, säger Clas Gezelius.


MATS RÖNNBLAD

Har du blivit lurad i någon butik?

Mer läsning

Annons